Partner serwisu
Drogi i autostrady

Szmit: W sprawie źródeł finansowania PBDK poradzimy się finansistów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Szmit: W sprawie źródeł finansowania PBDK poradzimy się finansistów
fot. Łukasz Patera
Średni poziom generowanych oszczędności na realizowanych inwestycjach drogowych wynosi 19 proc. Chodzi o różnicę pomiędzy kosztorysem GDDKiA i ostateczną ceną uzyskiwaną w przetargach. – To bardzo istotna informacja, która pokazuje nam jakie mamy pole manewru – mówił podczas IV Kongresu Infrastruktury Polskiej wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Wiceminister odpowiedzialny za drogi mówił o środkach potrzebnych, by zrealizować program drogowy. Przypomniał, że luka między wartością programu wynikająca z zakresu rzeczowego a kwotą zabezpieczoną na jego realizację wynosi ok. 90 mld zł. – Ta kwota jest dla nas wyzwaniem – powiedział.

– Dziś pewne koszty są już przesądzone – stwierdził Jerzy Szmit wskazując, że część inwestycji znajduje się na etapie przetargu, lub są już podpisane umowy na realizację. To zadania na kwotę 81,6 mld zł.  Do realizacji zostało jeszcze 2 800 km dróg włączając A1, A2 i A18, które mają być realizowane w formie spółek specjalnego przeznaczenia. – W ramach limitu finansowego pozostaje 57 mld zł. Racjonalizacji kosztów możemy tak naprawdę szukać w tej kwocie – powiedział Jerzy Szmit. –  Żeby w tym stanie rzeczy realizować program trzeba by było budować za 50 proc. w stosunku do cen wyliczonych przeze GDDKiA. Nie będę namawiał do podejmowania takich ryzyk. Musimy szukać innych form finansowania i realnego obniżenia kosztów – dodał.

Jak zapowiedział, 30 czerwca odbędzie się konferencja organizowana wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, podczas której nad nowymi źródłami finansowania inwestycji drogowcy będą się zastanawiać w otoczeniu finansistów. – Liczę, że dostarczy to dodatkowych opcji finansowania programu – stwierdził. – Zapowiada się zespól mocnych fachowców i mam nadzieję, że wypracujemy takie zasilanie Krajowego Funduszu Drogowego, żeby on mógł udźwignąć te wszystkie wydatki – powiedział. Jak podał, obecnie zadłużenie KFD łącznie z odsetkami wynosi 64 mld zł. – Operujemy wielkimi kwotami, wielkimi liczbami, ale budownictwo drogowe takich kwot wymaga. Musimy na ten temat ze sobą spokojnie rozmawiać i podejmować decyzje, które będą służyły interesowi Polski, interesowi branży i nas wszystkich - podsumował wiceminister.  
 
  
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego przy dużych inwestycjach ważne są ubezpieczenia?

Drogi i autostrady

Dlaczego przy dużych inwestycjach ważne są ubezpieczenia?

Martyn Janduła 14 lipca 2016

Znaczenie PPP wzrośnie po 2020 r.

Drogi i autostrady

Znaczenie PPP wzrośnie po 2020 r.

Łukasz Kuś 25 czerwca 2016

KIP 2016: Udział węgla będzie się zmniejszał. Nie wiemy tylko o ile i jak długo

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego przy dużych inwestycjach ważne są ubezpieczenia?

Drogi i autostrady

Dlaczego przy dużych inwestycjach ważne są ubezpieczenia?

Martyn Janduła 14 lipca 2016

Znaczenie PPP wzrośnie po 2020 r.

Drogi i autostrady

Znaczenie PPP wzrośnie po 2020 r.

Łukasz Kuś 25 czerwca 2016

KIP 2016: Udział węgla będzie się zmniejszał. Nie wiemy tylko o ile i jak długo

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5